Specialpædogogisk forlag har bøger for alle børn

Nogle børn knækker med det samme koden til at læse og forstå tal. For andre børn tager det meget længere tid. Det er derfor vigtigt, at I som institution eller skole har de helt rigtige værktøjer til at hjælpe børnene bedst muligt på vej. Det kan for eksempel være at have de helt rette pædagogiske bøger til formålet. Et forlag, der virkelig forstår at lave nogle gode bøger til børn i indskolingen uanset deres niveau, er Specialpædagogisk forlag. 

Det er et forlag, der har specialiseret sig i at lave bøger til børn i skolealderen. Det er bøger for folkeskolens indskoling, der skal hjælpe børnene med at blive bedre til at læse, stave, skrive og tælle. Derudover laver de også bøger, der er værktøjer for høre-, tale- og læsepædagoger, som de kan bruge i deres arbejde med de børn, der har brug for lidt ekstra hjælp. Det er derfor et forlag, hvor der er fokus på læring, uanset hvilket niveau barnet er på, når det er i indskolingen. 

Et godt sted for jer som institution eller skole at købe bøger fra Specialpædagogisk forlag er hos abcleg.dk. Det er en stor webshop, hvor de har specialiseret sig i læringsrigt legetøj og læringsbøger til børn i alle aldre. Det er dermed et perfekt sted at finde de bøger, som I skal bruge i skolen. 

Specialpædagogisk forlag udvikler alle deres bøger i samarbejde med lærere, pædagoger, landets videnscentre og børnene selv. Det giver nogle materialer, hvor der virkelig er arbejdet på, at alle skal være glade og tilfredse for resultatet. Det gælder både de lærere og pædagoger, der skal bruge det, og børnene, der skal lære noget af det. For det er jo dem, der skal holde koncentrationen om at knække koden til at forstå tal og bogstaver, der står på siden. Ellers hjælper bøgerne dem jo ikke. 

Udover bøger laver Specialpædogisk forlag også forskellige andre redskaber til at lære børnene tal og bogstaver på en sjov og anderledes måde. Det er for eksempel spil eller tæpper med ord eller bogstaver på. På de store gulvtæpper er en række ord, der står skrevet i fodspor. Det giver mulighed for at lege forskellige lege, hvor børnene skal gå i fodsporerne og så sige de ord, som de træder i. Det kan også være en øvelse i at genkende bogstaver eller vokaler og konsonanter, for eksempel ved at sige, at børnene skal stille sig på et ord, der begynder med B. 

Emilie Jacobsen